Самостална изложба из области графичког дизајна, FROM THE DESIGNER COLLECTION, проф. Аните Милић и асс. Јоване Николић у Галерији Културно-образовног центра Бољевац, у уторак, 10. септембра 2024. године, у 19 часова.
“Постоји ли заиста графички дизајн ван комерцијалних оквира, а да доследно остаје у пољу графичких комуникација? Млада нишка дизајнерка и професорка на Факултету уметности у Нишу Анита Милић потврђује да постоји, иако су такве изложбе ретке на домаћој уметничкој сцени. У протеклој деценији Анита је кроз неколико пројеката публици предочила властите ставове по питању графичког дизајна – пре свега, да је дизајн потребно базирати на игри и експерименту, као и да осим ‘добре форме’ и улоге посредника у преношењу поруке (и продавања производа) дизајн има важну улогу у освешћивању посматрача, ангажовању његових чула и перцепције различитих проблема савремености. Њена дизајнерска решења показују инвентивност, запажено занатско умеће, као и њену друштвену ангажованост – јер она је активни субјект савремености који својим визуелним решењима покушава да мења свет, почев од самог посматрача и његове перцепције света.”
Миа Арсенијевић
(из предговора каталога изложбе “Форма + комуникација Гешталтови принципи визуелне комуникације)
“Јована Николић показује посебан истраживачки приступ графичком дизајну и специфичну осетљивост на актуелне проблеме савременог друштва, одражавајући сву сложеност перцепције стварности данашњих урбаних генерација младих људи. У свом ауторском пројекту, сликовне поруке преноси комбиновањем различитих медија и материјала, инвентивним и промишљеним значењима, проналази алтернативне приступе графичком дизајну, нуди решења за његово измештање са површине папира и комуницира са простором и средином у којој се налази.”
Славица Драгосавац (из предговора изложбе “Медиокритет – плакат као рефлексија друштва”, 2017.)
“… интелектуална игра испуњена интерактивним високо стилизованим графичким симболима и текстовима који су неки пут иронични, најчешће едукативни.
Јована приступа проблему на оригиналан начин иманентан посматрачу рођеном у дигиталној ери а окруженом визуелним и чулним сензацијама масовних комуникација. Њен концепт може да збуни прагматичног примењеног уметника јер излази из домена класичног доживљаја дизајн продукта.
Кључ Јованиних решења се налази у едукацији, мотивисању популуса и комуникацији са млађим нараштајем језиком који они разумеју и прихватају, а све је то на трагу вечите идеје дизајна да свет учине бољим, паметним и хуманијим.”
Зоран Блажина (из предговора каталога изложбе “Соба 65” докторског уметничког пројекта “Соба65 – књига графичких стандарда”, 2021.)
Comments are closed.