Данијела Здравић Михаиловић (2023)
Естетски доживљај у настави музике
За разлику од бројних емпиријских истраживања, која под естетским често подразумевају емоционалну димензију доживљаја музике, у монографији се естетски доживљај сагледава свеобухватније. Наиме, под естетским доживљајем ауторка монографије подразумева укупно ментално ангажовање ученика у процесу наставе, при чему га не поистовећује са доживљајем чисто емоционалне реакције, нити (само) са рационално-логичким схватањем, већ са свеукупним односом према уметничком (музичком) објекту сагледаном кроз тријаду емоционалног, когнитивног и конативног. Један од најважнијих задатака у процесу рада био је везан за темељно упознавање теорија о естетском доживљају, како би се формирала научна парадигма за испитивање његове специфичне заступљености у настави музичког образовања. Будући да је сагледавању естетског доживљаја у настави средње музичке школе приступљено из перспективе музичког педагога, ослонац је потражен управо у одређењу које су понудили педагози у области естетског васпитања. Свакако, и бројне теорије о естетском доживљају из других области, а посебно психологије, узете су у разматрање, и донекле нашле своју примену у истраживању. Добијени резултати истраживања, као и изведени закључци, могу да представљају основу за будућа истраживања на свим нивоима музичког образовања, али и да понуде конкретне препоруке за побољшање квалитета наставе средње музичке школе.
ISBN 978-86-85239-90-8 (штампано издање)
ISBN 978-86-85239-72-4 (електронско издање)
Данијела Здравић Михаиловић (2023) – Естетски доживљај у настави музике https://phaidrani.ni.ac.rs/detail/o:2164