др ум. Немања Егерић

Немања Егерић је музички уметник чије је главно средство изражавања клавир. Значајнију пажњу привлачи интегралним извођењем „Двадесет погледа на дете Исуса” Оливијеа Месијана што му доноси низ уметничких признања – Награду за најуспешнији концерт Галерије САНУ, награду из фондације „Музичке визије Ивана Јевтића”, награду „Невена Поповић” за најзначајније уметничко остварење, док га 2022. године Удружење музичких уметника Србије одликује признањем за најбољег младог уметника. Такође учествовао је на домаћим и међународним такмичењима где је освајао бројне награде од којих се извдајају: Лауреат IV међународног пијанистичког  такмичења УЉУС (2017), Прва награда на међународном пијанистичком такмичењу Клавитас (2017), Лауреат такмичења за савремену музику ReConstruction 2 (2019), Друга награда на такмичењу савремене музике INSAM у Сарајеву (2019).

Концертном и јавном делатошћу се бави од 2015. године и до данас је наступио преко 100 пута. Учествовао је на домаћим и међународним фестивалима европских земаља као што су Lucern Piano Festival, Мusica al Ponte, Међународна трибина композитора, Piano City, NIMUS, CONVIVIUM MUSICUM, BLISS, БУНТ и др. Први је међу српским пијанистима извео значајна клавирска дела Оливијеа Месијана, Лучана Берија, Ђерђа Куртага, Луиђи Нона, Џонатана Харвија и Ивана Феделеа. Са пијанистом Стеваном Спалевићем образује клавирски дуо СТЕВАН НЕМАЊА са којим изводи капитална дела за исти састав и са којим осваја престижне награде. Такође, Немања редовно наступа са флаутисткињом Ангелином Николић у дуу Syrinx, што је и истоимени назив њиховог удружења. У 2022. години снима свој први компакт диск са до тада неснимљеним делима савременог америчког композитора Џоела Шадабеа, у оквиру фондације Electronic Music Foundation у Њујорку. У припреми је и CD издање са делима Милоја Милојевића и Клода Дебисија.

Након завршених студија у класи проф. Мирослава Дацића, усавршава се на пост-дипломским студијама у Фиренци у класи проф. Бруна Канина. Потом је завршио докторске студије на Факултету музичке уметности у Београду под менторством проф. Маје Рајковић и проф. Милоша Заткалика. У 2022. години завршава пост-дипломске студије за савремену музику у Торину у класи Емануела Арћулија. Поред академског школовања, усавршавао се код еминентних пијаниста: Питера Хила, Момо Кодаме и Пјера Сублеа. Од 2019. године запослен је на Факултету уметности у Нишу као стручни сарадник. Члан је УМУС-а.

Рођен у Трстенику 1991. године, сусреће се нетипично касно са клавиром у својој дванаестој години. Музику је почео да истражује кроз алтернативне жанрове, Sound аrt и компоновање, а у извођење класичне музике се заљубљује тек пред крај својих редовних студија. Највише га интересују новији музички правци, а свој репертоар често кроји од традиционалних и савремених композитора, како би кроз сукоб естетичке различитости пронашао различита лица једне уметничке истине.