Излoжбa рaдoвa студeнaтa Дeпaртмaнa зa примeњeнe умeтнoсти пoд нaзивoм “Визуeлнoм рeтoрикoм дo идeнтитeтa ” бићe oдржaнa у Студeнсткoм Културнoм Цeнтру Бeoгрaд – Срeћнa гaлeриja у пeриoду oд 13. дo 22. мaja 2021. гoдинe, у oквиру циклусa излoжби “Aфирмaциja млaдих / студeнтскe излoжбe”. Aутор изложбе je вaн. прoф. Анита Mилић и асистент др Миљана Раденковић.

 

“На Департману за примењене уметности, Факултета уметности у Нишу, студенти, између осталог, стичу знања и вештине из области графичког дизајна и кроз реализацију задатака испољавају своју надареност, ангажовано креативно размишљање и поткрепљују спремност за решавање конкретних задатака у савременом дизајну. То значи константан рад између наставника, сарадника и студената уз инсистирање на квалитету.

На трећој години студенти се уводе у процес израде и примене графичке идентификације, уче о семиотици, кратким језичким формама као што је GIF анимација, раде на принципијалном решавању визуелног идентитета и изради књиге графичких стандарда и сету иконица за Android апликацију.

Студенти четврте године реализују комплексније задатке на основу којих доказују своју спремност за решавање графичких проблема у комерцијалне сврхе. Уче о брендирању, како да разраде идејни концепт одређеног бренда, како се представља визуелни идентитет манифестације, како направити концепт за logo anniversary, а како идејно решење проспекта, каталога, флајера, календара и тд. на крају дају предлог за персонални web site којим у најбољем светлу презентују свој досадашњи рад.

Мастер студије подразумевају стечено образовање на основним студијама и у складу са тим студент добија задатак са којим би се представио потенцијалном клијенту.

Кроз практичне задатке, студент се уводи у појам и суштину графичког дизајна, тржишта, маркетинга. Шта је битније форма или функција, односно естетика или садржај. Како се граде ликовно графички елементи, како правилно употребити типографију и илустрацију на производу итд.

Мотивационе слогане познатих светских брендова, као први тематски сегмент ове поставке, излажу: Сара Стојановић, Надежда Ристић, Марта Пејчић, Јана Јанић, Ана Миленковић, Милица Здравковиц, Јована Милојевић и Миња Ђорђевић.

Слоган је мотивациона порука која на најбољи начин описује или потврђује неку тврдњу о производу или услузи. Слоган значи убедити некога или направити експресију значења у само неколико речи. Студенти имају задатак да на визуелан начин пренесу поменуто изражавање значења одабраног бренда.

 

Други сегмент поставке чине радови на тему креативне употребе медија намењене очувању ћирилице, чији су аутори: Александра Станковић, Андријана Станковић, Хелена  Милошевић, Кристина Ђурђевић, Марко Томић, Мила Теокаревић, Паулина Алексић, Сара Поповић, Теодора Николић, Јована Ђорђевић, Наталија Ђорђевић, Мина Живић и Василије Ињац.

Студенти се сусрећу са питањем како на креативан начин изаћи из медијске просечности, разбити табуе и направити рекламу за очување српског ћириличног писма (азбуке) које је наш национални идентитет, а од 2006. године проглашено је и службеним писмом у Србији. Циљ задатка је изаћи из класичних оквира графичког дизајна на један духовит и креативан начин и уједно пренети поруку којом желимо да поставимо ћирилицу на место које јој припада.

Кроз рализацију поменутих задатака и других изложби-пројеката у оквиру предмета Графичке комуникације, под менторством ван. проф. Аните Милић и асс. Миљане Раденковић, Факултет уметности у Нишу биће препознатљив и незаобилазан бренд у култури града, земље и региона.” ван. проф. Анита Милић

 

Comments are closed.