Danijela Zdravić Mihailović (2023)
Estetski doživljaj u nastavi muzike
Za razliku od brojnih empirijskih istraživanja, koja pod estetskim često podrazumevaju emocionalnu dimenziju doživljaja muzike, u monografiji se estetski doživljaj sagledava sveobuhvatnije. Naime, pod estetskim doživljajem autorka monografije podrazumeva ukupno mentalno angažovanje učenika u procesu nastave, pri čemu ga ne poistovećuje sa doživljajem čisto emocionalne reakcije, niti (samo) sa racionalno-logičkim shvatanjem, već sa sveukupnim odnosom prema umetničkom (muzičkom) objektu sagledanom kroz trijadu emocionalnog, kognitivnog i konativnog. Jedan od najvažnijih zadataka u procesu rada bio je vezan za temeljno upoznavanje teorija o estetskom doživljaju, kako bi se formirala naučna paradigma za ispitivanje njegove specifične zastupljenosti u nastavi muzičkog obrazovanja. Budući da je sagledavanju estetskog doživljaja u nastavi srednje muzičke škole pristupljeno iz perspektive muzičkog pedagoga, oslonac je potražen upravo u određenju koje su ponudili pedagozi u oblasti estetskog vaspitanja. Svakako, i brojne teorije o estetskom doživljaju iz drugih oblasti, a posebno psihologije, uzete su u razmatranje, i donekle našle svoju primenu u istraživanju. Dobijeni rezultati istraživanja, kao i izvedeni zaključci, mogu da predstavljaju osnovu za buduća istraživanja na svim nivoima muzičkog obrazovanja, ali i da ponude konkretne preporuke za poboljšanje kvaliteta nastave srednje muzičke škole.
ISBN 978-86-85239-90-8 (štampano izdanje)
ISBN 978-86-85239-72-4 (elektronsko izdanje)
Danijela Zdravić Mihailović (2023) – Estetski doživljaj u nastavi muzike https://phaidrani.ni.ac.rs/detail/o:2164