Izložba radova studenata Departmana za primenjene umetnosti pod nazivom “Vizuelnom retorikom do identiteta ” biće održana u Studenstkom Kulturnom Centru Beograd – Srećna galerija u periodu od 13. do 22. maja 2021. godine, u okviru ciklusa izložbi “Afirmacija mladih / studentske izložbe”. Autor izložbe je van. prof. Anita Milić i asistent dr Milјana Radenković.
“Na Departmanu za primenjene umetnosti, Fakulteta umetnosti u Nišu, studenti, između ostalog, stiču znanja i veštine iz oblasti grafičkog dizajna i kroz realizaciju zadataka ispolјavaju svoju nadarenost, angažovano kreativno razmišlјanje i potkreplјuju spremnost za rešavanje konkretnih zadataka u savremenom dizajnu. To znači konstantan rad između nastavnika, saradnika i studenata uz insistiranje na kvalitetu.
Na trećoj godini studenti se uvode u proces izrade i primene grafičke identifikacije, uče o semiotici, kratkim jezičkim formama kao što je GIF animacija, rade na principijalnom rešavanju vizuelnog identiteta i izradi knjige grafičkih standarda i setu ikonica za Android aplikaciju.
Studenti četvrte godine realizuju kompleksnije zadatke na osnovu kojih dokazuju svoju spremnost za rešavanje grafičkih problema u komercijalne svrhe. Uče o brendiranju, kako da razrade idejni koncept određenog brenda, kako se predstavlјa vizuelni identitet manifestacije, kako napraviti koncept za logo anniversary, a kako idejno rešenje prospekta, kataloga, flajera, kalendara i td. na kraju daju predlog za personalni web site kojim u najbolјem svetlu prezentuju svoj dosadašnji rad.
Master studije podrazumevaju stečeno obrazovanje na osnovnim studijama i u skladu sa tim student dobija zadatak sa kojim bi se predstavio potencijalnom klijentu.
Kroz praktične zadatke, student se uvodi u pojam i suštinu grafičkog dizajna, tržišta, marketinga. Šta je bitnije forma ili funkcija, odnosno estetika ili sadržaj. Kako se grade likovno grafički elementi, kako pravilno upotrebiti tipografiju i ilustraciju na proizvodu itd.
Motivacione slogane poznatih svetskih brendova, kao prvi tematski segment ove postavke, izlažu: Sara Stojanović, Nadežda Ristić, Marta Pejčić, Jana Janić, Ana Milenković, Milica Zdravkovic, Jovana Milojević i Minja Đorđević.
Slogan je motivaciona poruka koja na najbolјi način opisuje ili potvrđuje neku tvrdnju o proizvodu ili usluzi. Slogan znači ubediti nekoga ili napraviti ekspresiju značenja u samo nekoliko reči. Studenti imaju zadatak da na vizuelan način prenesu pomenuto izražavanje značenja odabranog brenda.
Drugi segment postavke čine radovi na temu kreativne upotrebe medija namenjene očuvanju ćirilice, čiji su autori: Aleksandra Stanković, Andrijana Stanković, Helena Milošević, Kristina Đurđević, Marko Tomić, Mila Teokarević, Paulina Aleksić, Sara Popović, Teodora Nikolić, Jovana Đorđević, Natalija Đorđević, Mina Živić i Vasilije Injac.
Studenti se susreću sa pitanjem kako na kreativan način izaći iz medijske prosečnosti, razbiti tabue i napraviti reklamu za očuvanje srpskog ćiriličnog pisma (azbuke) koje je naš nacionalni identitet, a od 2006. godine proglašeno je i službenim pismom u Srbiji. Cilј zadatka je izaći iz klasičnih okvira grafičkog dizajna na jedan duhovit i kreativan način i ujedno preneti poruku kojom želimo da postavimo ćirilicu na mesto koje joj pripada.
Kroz ralizaciju pomenutih zadataka i drugih izložbi-projekata u okviru predmeta Grafičke komunikacije, pod mentorstvom van. prof. Anite Milić i ass. Milјane Radenković, Fakultet umetnosti u Nišu biće prepoznatlјiv i nezaobilazan brend u kulturi grada, zemlјe i regiona.” van. prof. Anita Milić
Comments are closed.