Fakultet umetnosti Univerziteta u Nišu i Srpska akademija nauka i umetnosti, Ogranak SANU u Nišu organizuju naučni simpozijum “Tradicionalna estetska kultura: Slika i pismo” u petak, 9. novembra 2018. godine sa početkom u 11 časova u Multimedijalnoj salu br.8 na Univerzitetu u Nišu.

Organizatori simpozijuma TRADICIONALNA ESTETSKA KULTURA na skup pozivaju, uz autore prijavlјenih i prihvaćenih saopštenja, i istaknute poslenike u oblasti filosofije, posebnih nauka i umetnosti, da u formi uvodnih saopštenja izlože svoja saznanja i shvatanja o tematizovanom problemu, odnosno da otvore neka od brojnih pitanja u vezi sa temom najavlјenog simpozijuma. Potom, iza njih, slede prijavlјena saopštenja, prema nekoj od mogućih klasifikacija, prema shemi opšte – posebno – pojedinačno, odnosno, pojedinačno – posebno – opšte, i prema smisaonome proishođenju.

Ovoga puta, na simpozijum TRADICIONALNA ESTETSKA KULTURA, sa tematskom konkretizacijom SLIKA I PISMO, pozvani su dopisni član SANU Aleksandar Kostić koji će govoriti na temu “DA LI JE JEZIK VIRTUALNA REALNOST?” i Radoslav Zelenović, upravnik Audiovizuelnog arhiva i centra za digitalizaciju SANU, Beograd  koji će u svom saopštenju “VEK FILMA – VEK DOKUMENTARNOG FILMA” govoriti o počecima kinematografije na Balkanu, sa posebnim osvrtom na početke kinematografije na našim prostorima, do kraja Drugog svetskog rata.

Nakon uvodnih saopštenja, učesnici simpozijuma izložiće svoje radove iz različitih naučnih oblasti, počev od lingvistike, etnologije i folkloristike, preko teorije i estetike književnosti i filma, muzikologije, estetike likovnih, vizualnih i digitalnih umetnosti, najzad, do filosofije slike. Najpre će biti reči o jedinstvu pisma i slike u narodnim govorima, pa o magiji slikovnoga predstavlјanja predmetnog sveta; iza toga, otvara se problemsko polјe slike i pisma kao zapisa vremena u narodnoj umetnosti, tj. folkloru, u tradicionalnim crkvenim i u dnevničkim rukopisima, a iza toga i odnos pisma i slike u književnoj i filmskoj umetnosti, pa pitanje značaja zapisa u muzičkoj umetnosti; na kraju, tematizuje se problem savremene civilizacije kao civilizacije slike, posebno u digitalnim formama, i odnos slike i pisma u formama savremene umetnosti (kao što su performans, video, fotografija, skulptura, kolaž) i popularne kulture; na kraju ovoga uglavnom induktivnoga puta, slede sintetička promišlјanja metafizičkoga i povesnoga značenja „slike” (i „pismena”) u zapadnoj filosofskoj tradiciji.

Comments are closed.